NAČÍTÁM... UPTIME: ...

Rok 2018 nám za pár hodin končí a řada herních portálů či osobností z herního světa se ohlíží na tituly, které zarezonovaly v jejich očích nejvíce. Své „Top Fájf“ si rád připomenu také, zvlášť když tu mám svůj nový fancy & sexy web, že jo? Někoho to může inspirovat do čeho investovat svůj čas a peníze, někoho to třeba namotivuje ke shlédnutí mého playthrough na Twitchi. Text bude vždy rozdělen na dva – můj pohled hráče a poté streamera. Tak jedem!

5. Kingdom Come: Deliverance

Nejambicióznější český herní projekt od Warhorse Studios mne neskutečně bavil svou snahou o realismus, humor, příběhem či možnostmi dokončovat řadu úkolů několika způsoby (Klášter jsem defakto dal během 15 minut). Bál jsem se, že přes absenci magie, draků a dalších fantasy prvků bude rozmanitost úkolů v Kingdom Come osekaná na nevýrazné a nezajímavé věci typu přines pět bobulí, zabij banditu, promluv si tam či tady a bude to skoro až fádní a zapomenutelné. Mýlil jsem se, řada postav si vás získá a prochází vývojem – Jindra je zpočátku takový trouba a ke konci sebevědomě háže sarkastické kecy vlevo vpravo, Jana Ptáčka zpočátku máte za nabubřelého ocáska a ke konci je to neskutečný týpek a váš skoro až brácha no a pak tu máme Terezku a její… no… ehm… friendzone. Může mi někdo z Warhorse říct, proč po sexu s Terezou se mnou nechce mluvit?

bejkFeels

Co se týče streamování KCD, byla to jedna z první her ne-li vůbec první, kvůli které jsem si vzal týden dovolenou a řekl jsem si, že ten českej Twitch prostě urvu. Na Kingdom Come se i po řadě měsíců stále snáší kritika kvůli čerstvě potvrzené absenci českého dabingu a ačkoliv rozhodnutí z finanční a časové stránky Warhorse chápu, nemohu si pomoci, ale jednou bych Jindru chtěl slyšet česky. Nicméně hate na kdejaký titul paradoxně dost často pomůže z pohledu čísel. Řada lidí si přijde postěžovat, je zvědavá jak to nakonec dopadlo a KCD byla první hra, která dlouhodobě udržovala přes 1000 lidí na streamu den co den. Nepočítám inside jokes v podobě „odemykání“ zvířecích pozadí či hledání rulíku, které se táhnou snad dodnes. Fajn titul, skvělé streamy a sranda až do konce… díky Warhorse!

4. Octopath Traveler

Exkluzivní JRPG Octopath Traveler pro Nintendo Switch na mě dýchá nostalgií, protože se velmi podobá titulu Golden Sun, které jsem hrával na svém již ztraceném Gameboy Advance. Herními mechanikami se Octopath přibližuje právě Golden Sun či staršími Final Fantasy. Příběh sleduje osm postav (ostatně proto název Octopath, smart huh?), které zdánlivě nemají mezi sebou nic společného a čím více se blížíte konci, tím více se příběhové linky prolínají. Potkáte řadu zajímavých postav, bossů a pokud začnete prozkoumávat každý kout světa, odemknete si třeba i skryté multi-class. A ten soundtrack!

Než jsem začal streamovat Octopath zcela po právu jsem se bál, jak na tento titul obecenstvo bude reagovat. Dlouhé a ukecané RPG není úplně ideální, zvlášť když má retro stylizaci. Absence dabingu taky úplně nepomáhá a přeci jenom JRPG bývají dost grind. Naštěstí se Octopath chytl, lidé si užívají příběh a naše Primrose tancuje jedna báseň. Momenty, kdy jsme získali x100 multiplikátor na XP a získali přes 10 levelů za jediný boj nebo po 15 minutách boje s bossem je následná záplava emotů virtuální pohlazení po duši…

3. Red Dead Redemption 2

Ultimátní westernovka od Rockstaru, na kterou se čekalo řadu let konečně vyšla a dostali jsme filmový zážitek, na který budu pamatovat hodně dlouho. Popravdě nejsem velký fanda westernu, nevyrůstal jsem na knížkách a filmy s Vinnetou jsem viděl snad jen jednou coby malý capart. O to víc jsem se bál, zda mě RDR udrží i přes absenci hraní prvního dílu. Naštěstí výprava, postavy a akce míchaná s volnějšími pasážemi doplněné bravurní hudbou mě motivovala Red Dead dohrát, užít si finále a trochu oplakat představu, že pokračování hned tak nebude. Konec byl pro mne trochu smutnější z důvodu, že epilog není zase tak fantastický jako hlavní dějová linka a představa RDR Online mě nechává chladným…

Streaming RDR byl pro mě trochu nadlidskej výkon, protože v době vydání jsem byl v Kalifornii a každý den jsem cítil, jak se časový plán bortí. Podzim je vždy namačkaný herními novinkami k prasknutí a letos to nebylo výjimkou. Tak jako tak jsem si RDR užil a KMNT udržovala fajn atmosféru a chat byl zázrakem bez spoilerů. Yay!

2. Detroit Become Human

„Interaktivní filmy“ od Quantic Dream jsou dnes již kultovní. V mém případě se nicméně jednalo o premiéru a nemohl jsem si vybrat lépe. Ostatně sci-fi, AI a vše kolem miluju a Detroit je naprostá bomba. Nestává se, že mě hra natolik chytne, že ji dohraji 2x po sobě během 2-3 dnů. To se stalo u Detroitu a vím, že mě stále čeká minimálně ještě jeden průchod. Emoce, herní výkon protagonistů a audiovizuál je skvost, ke kterému se i v budoucnu určitě rád vrátím. Pro Playstation hráče povinnost!

Co napsat více, streamovat Detroit Become Human byla radost a v případě prvního playthrough cca 11 hodin v kuse nekončící zábava plná překvapení a slz. Ostatně mít přes stovky lidí na streamu ve tři ráno debatující nad motivy postav je prostě super. Doufám, že se jednou dočkáme možnosti v reálném čase ovládat podobné tituly prostřednictvím Twitche. One man can dream, right? Zároveň díky pozvání CDPR jsem měl možnost potkat se a pokecat s Bryanem Dechart aka Connor společně s jeho manželkou Amelií, která si zahrála Traci. Vyměnili jsme si pár rad o streamingu, pobavili jsme si jaké je to vypořádat se s ohromným zájmem po úspěchu Detroitu a těším se, až je opět uvidím u dalších herních projektů.

1. God of War

Read it, boi!
Emocionální a akční jízda otce a syna v severském prostředí, protkané mytologií a nekončícím záběrem (v případě, že neumřete 40x během první části na God of War obtížnost, že jo?) je prostě a jednoduše dle mého hra dekády. Parádní příběh, skvělý scénář, který by se nemusel bát stříbrného plátna, zapamatovatelné postavy, akce, hudební podkres a vizuál. To vše ve mě zanechalo neskutečné uspokojení, ke kterému se chci pravidelně vracet. O to víc jsem rád, že God of War je první titul, který jsem papírově dohrál na 100% a dám si tenhle titul znovu v podobně NewGame+

bejkRage

Vždy když streamuji titul, který klade důraz na příběh, snažím se předat celkovou atmosféru na Twitch v co nejméně rušivé a autentické formě. Myslím si, že se to s God of War povedlo, ostatně dostávám kladný feedback ještě 8 měsíců po dohrání, woot! Zvládli jsme společně sjet původní story v podobě lore videa a GoW 3 a užili si tak naplno novou iteraci. Postupné zdokonalování se v boji končící epickým bojem se Sigrun byla adrenalinová jízda, při kterém se mi tajil dech… chci to znovu a víc! Už ať je tu další díl…